Geplaatst op 2 april
Al oriënteren op kraamzorg voor de zwangerschap
Aanbieders van kraamzorg doen er verstandig aan zich al voor de zwangerschap bekend te maken bij aanstaande moeders. Vrouwen die hun ovulatie berekenen om na te gaan wanneer ze zwanger kunnen worden, zouden alvast na moeten denken over de uiteindelijke kraamzorg. Alleen op die manier hebben de aanbieders de mogelijkheid om de aanstaande moeders aan zich te binden.
Benaderen van de doelgroep
Het is volgens Rivas Kraamzorg lastig om vrouwen te benaderen, op het moment dat ze hun ovulatie berekenen of hopen dat ze zwanger zullen worden. Een grote groep is wel bekend met de aanbieders van kraamzorg, maar heeft hier aan de andere kant nog niet voldoende over nagedacht. Tot nu toe dienen vrouwen voor de vierde maand van hun zwangerschap kraamzorg aan te vragen. Door hier al eerder over na te denken hebben de aanbieders echter de mogelijkheid om het beslismoment voor te zijn. Het is volgens een aanbieder als Rivas van belang om de kraamzorg eerder bekend te maken, via subtiele reclame. Met name de vrouwen die hun ovulatie berekenen zijn daarbij interessant, aangezien zij zich vaak nog niet bewust zijn van wat er allemaal bij een zwangerschap komt kijken.
Meerdere beslissers
De aanbieders van kraamzorg dienen er rekening mee te houden dat het niet alleen de vrouwen zelf zijn die bepalen waar de zorg uiteindelijk wordt afgenomen. Oud-cliënten zijn essentieel als ambassadeurs, maar er is daarnaast sprake van een groep van beslissers. Het gaat om zowel vrienden, familie, verloskundigen en natuurlijk de informatie die er online wordt aangeboden. Het is de combinatie van deze factoren waar de aanbieders van kraamzorg rekening mee dienen te houden. Juist de vrouwen die hun ovulatie berekenen kunnen zich alvast oriënteren, om er uiteindelijk voor te zorgen dat ze gebruik kunnen maken van goede kraamzorg zodra ze zijn bevallen.